יום שלישי, 18 ביוני 2019

כיצד להימנע מרטיבות ועובש בקירות הבית

אם יש לכם עובש בבית אתם יכולים למנוע אותו בלי בעיה. במקום להמשיך לנקות אותו שוב ושוב בלי להבין שזה לא הפתרון הכי טוב, המאמר הזה יסביר לכם כיצד מונעים מהעובש להצטבר על הקירות ומי יכול לבצע את המשימה.
איטום קירות פנימיים
איטום קירות פנימיים

תבדקו את צנרת הבית כל כמה שנים

אם אתם רוצים למנוע את העובש אתם חייבים להבין קודם כל ממה העובש בכלל מגיע. אם לא תבינו מאין העובש מגיע בוודאות לא תוכלו למנוע ממנו לחזור וזה בדיוק הזמן לציין שהעובש מגיע בגלל סיבה אחת קטנה אך משמעותית: רטיבות. ברגע שיש רטיבות על קירות הבית העובש יגיע וזו רק שאלה של זמן. העובש הוא למעשה חיידקים שמצטברים ביחד כאשר יש להם סביבת מחייה מתאימה והרטיבות נותנת להם בדיוק את מה שהם צריכים: לחות. הרטיבות יכולה להגיע בעקבות נזילה בבית, אפילו קטנה ביותר, ולכן המשימה הראשונה למניעת עובש היא לבדוק את צנרת הבית כל כמה שנים לפחות.

גם איטום גגות איכותי עוזר למניעה

החשיבות של איטום קירות פנימיים וחיצוניים היא ביכולת למנוע את הופעת העובש אך צריך לזכור כי יש לבחור בקבלן איטום מקצועי. אם האיטום יתבצע בצורה לא רצינית ולא יסודי יש סיכוי שהמצב יהיה גרוע עוד יותר. במצב כזה תחשבו שהבית שלכם אטום אך למעשה הוא לא יהיה אטום והעובש עוד יכול להפתיע אתכם בהמשך. צריך לזכור כי איטום קירות חשוב מאוד אך יותר מכך איטום גגות. איטום הגג הוא האיטום החשוב ביותר כי הגג סופג את רוב מי הגשמים ואם הוא לא יצליח לעמוד בעומס הזה הדליפה היא רק עניין של זמן, ואחריה כמובן העובש.

איטום קירות פנימיים ימנע את העובש

אז דיברנו על נזילות שיכולות לגרום לעובש וגם דיברנו על איטום גגות שרוב הישראלים יודעים עד כמה הוא חשוב, אך מה לגבי איטום קירות? הזכרנו את האיטום הזה בפסקה הקודמת אך גם כאש הישראלי הממוצע מחליט לאטום את קירות הבית שלו, הוא אוטם רק את הקיר החיצוני. איטום קירות פנימיים חשוב לא פחות והוא מגן על הבית גם מבפנים על ידי שכבת טיח שנמרחת עליו וגם חומרי איטום נוזליים אחרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה